sig
  module Pattern :
    sig
      type t = private {
        matrix : bool array array;
        height : int;
        width : int;
      }
      val create : bool array array -> Tiling.Pattern.t
      val apply : D4.t -> Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t
      val resize : Tiling.Pattern.t -> w:int -> h:int -> Tiling.Pattern.t
      val crop :
        Tiling.Pattern.t ->
        x:int -> y:int -> w:int -> h:int -> Tiling.Pattern.t
      val shift :
        Tiling.Pattern.t -> ofsx:int -> ofsy:int -> Tiling.Pattern.t
      val union : Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t
      val inter : Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t
      val diff : Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t
      val xor : Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t -> Tiling.Pattern.t
      val has_iso : D4.t -> Tiling.Pattern.t -> bool
      val print : Format.formatter -> Tiling.Pattern.t -> unit
    end
  module Tile :
    sig
      type symetries = Snone | Srotations | Sall
      type multiplicity = Minf | Mone | Mmaybe
      type t = private {
        name : string option;
        pattern : Tiling.Pattern.t;
        multiplicity : Tiling.Tile.multiplicity;
        symetries : Tiling.Tile.symetries;
        isos : D4.subgroup;
      }
      val create :
        ?name:string ->
        ?s:Tiling.Tile.symetries ->
        ?m:Tiling.Tile.multiplicity -> Tiling.Pattern.t -> Tiling.Tile.t
      val apply : D4.t -> Tiling.Tile.t -> Tiling.Tile.t
      val print : Format.formatter -> Tiling.Tile.t -> unit
    end
  type problem = private {
    grid : Tiling.Pattern.t;
    pname : string;
    pieces : Tiling.Tile.t list;
  }
  val create_problem :
    ?name:string -> Tiling.Pattern.t -> Tiling.Tile.t list -> Tiling.problem
  val print_problem : Format.formatter -> Tiling.problem -> unit
  type emc = {
    primary : int;
    matrix : bool array array;
    tiles : (Tiling.Tile.t * int * int) array;
  }
  val emc : Tiling.problem -> Tiling.emc
  val print_solution_to_svg :
    Format.formatter ->
    width:int ->
    height:int -> Tiling.problem -> Tiling.emc -> int list -> unit
  val print_solution_to_svg_file :
    string ->
    width:int ->
    height:int -> Tiling.problem -> Tiling.emc -> int list -> unit
  val print_solution_ascii :
    Format.formatter -> Tiling.problem -> Tiling.emc -> int list -> unit
end